Zbliża się wiosna, czas przywrócić zmęczonej skórze blask i zdrowy wygląd.  Odpowiednie zabiegi, jak peeling enzymatyczny, maseczki detoksykujące czy nawilżające nie wystarczą. Trzeba również pamiętać o odpowiedniej diecie bogatej w witaminy i minerały. Na które składniki warto zwrócić szczególną uwagę?

 

Wit. A  –  Niedobór tej witaminy jest przyczyną suchej skóry. Znajdziesz ją między innymi w żółtkach jaj, warzywach i owocach o barwie żółtej i pomarańczowej, wątrobie, serach czy tłuszczach rybich np. w tranie.

 

Wit. B2 – jeżeli masz popękane kąciki warg, możliwe, że cierpisz na niedobór tej witaminy. Znajdziesz ją w nabiale oraz warzywach liściastych, taki jak sałata czy szpinak.

 

Wit. B6 – jej niedobór objawia się trądzikiem i łojotokiem. Wzbogać swoją dietę o kiełki pszenicy, otręby, marchew i ziemniaki.

 

Wit. C – niezbędna do syntezy kolagenu, wychwytuje i neutralizuje wolne rodniki, które odpowiadają za starzenie się skóry. Masz popękane naczynka? Witaminy C szukaj w papryce, pomidorach, cytrusach, białej kapuście, gotowanych brokułach.

 

Wit. E – obecna w tłuszczach roślinnych np. w oliwie z oliwek, orzechach i migdałach. Przeciwdziała starzeniu się komórek i powstawaniu zmarszczek.